21 Ocak 2013 Pazartesi

Piller _ Geri dönüşüm

*Bu sefer geri dönüşümlü bir çalışma yaptım.
 Doğada yok olmayan ve kimyasal etkisi nedeniylede zararlı olan pillerimiz.
 Bunları yok etmek bu kadar zor madem bizde değişik şekillerde değerlendirelim :))
 Yassı pillerden faydalanarak bazı objeler yapmayı denedim ve oldu.
*
*

Pilin gövdesindeki metal koruyucuyu ayırdığımda pilin üst kısmındaki + ve -  uçlarının birisini çay fincanına diğerinide şekerliğe dönüştürdüm. Fincan kısmına telden minik bir kulp ve kaşık , şekerlik kısmınada kartondan minik minik şekerler yaptım, üstelik tepsiside zaten hazır.
 *
*

Pilin alt kısmınada başka bir pilden aldığım metalden kapak , yeşil kısmada kulplar yaparak minik bir kab yaptım*
*

Şirin bir kahvaltılık set oldu sanırım.:)).*

*

Kabıda yaldız boya ile boyayıp masa üstünede yerleştirince şirin bir takım yapmış olduk.
*
*

Yassı gövdenin içerisinden çıkan küçük pilleride değerlendirdim.Etraflarına kestiğim kartonlarla şekillendirip, alt ve üstlerinede parçalar koyup iki adet şirin sütun yaptım. Hatta bunlar üzerine saksılı çiçek çok harika olur diye düşünüyorum..
Böylece pilin tamamına yakın kısmını kullandık sayılır. Sadece metal dış gövdesi kaldı onuda güzelce düzeltip bir kenara koydum , kesin biryerde işime yarar ..:))
*

DİKKAT
DUYARLI ARKADAŞLARIMIN BELİRTTİĞİ GİBİ  PİLLERDE SAĞLIĞIMIZA
ZARARLI AĞIR METALLER MEVCUTTUR.
PİL GÖVDESİNİN BİR HASAR ALMASI VEYA DELİNMESİ HALİNDE BU  AĞIR
METALLER CEVREYE YAYILIR, SOLUMAYLA İÇ ORGANLARIMIZA  TEMAS EDERSEK
CİLDİMİZE ....VEYA O ŞEKİLDE ÇÖPE ATARSAK DOĞAYA, ÇEVREYE  ZARAR VERMİŞ OLURUZ
BEN MESLEĞİM İCABI TEKNİK KONULARDA TECRÜBELİ OLDUĞUMDAN VE ALETLERİ
KULLANMAYI BİLDİĞİMDEN PİLLERİN GÖVDELERİNE KESİNLİKLE ZARAR VERMEDEN 
BU İŞLEMLERİ YAPTIM.
SİZLERİN KESİNLİKLE  DENEMENİZİ VE YAPMANIZI TAVSİYE ETMEM
SADECE GÖRSEL OLARAK İZLEMENİZ YETERLİ DERİM.
SAĞLIKLI GÜNLER :))

52 yorum:

  1. çok beğendim... ellerinize sağlık... çok şirin olmuş...

    YanıtlaSil
  2. Great work , nice idea .
    Cheers

    YanıtlaSil
  3. Onlar civa ve ağır metaller içermesi nedeniyle piller tehlikeli atık ve sağlık için tehlikeli. Paristot ovat ongelmajätettä ja terveydelle vaarallisia, sillä ne sisältävät elohopeaa ja raskasmetalleja. The batteries are hazardous waste and hazardous to health because they contain mercury and heavy metals. I will turn on Google...
    Suomessa paristot pitää viedä ongelmajätteisiin, niitä ei saa heittää luontoon. In Finland, the batteries should be taken to hazardous waste, they should not be dumped in nature.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim , pillere ait tehlikeli uyarısını yaptım ....

      Sil
  4. :) Evet sonuçta çok güzel şeyler çıkmış ortaya orası tartışılmaz ama bir çevre mühendisi olarak pilleri kesinlikle açmamanızı kurcalamamanızı ve mutlaka pil toplama kutularına atmanızı dilerim... Lütfen ve lütfen başkalarının da yapmasına ön ayak olmayın çünkü çok kişi sisin o güzel çalışmalarınızdan özeniyordur. Hakikaten siz bunları açıp elleyerek bile bir sürü ağır metal aldınız bünyenize ve bunların etkisi hemen belli etmez kendini yıllar sonra ortaya çıkacaktır... Bu güzel şekerlik bardak ve bilimum harika objeyi başka şeylerden de yaparsınız siz :) Fakat pilleri biz hiçbirşekilde geri dönüştüremeyiz dönüştürmemeliyiz de :) (Sakın yanlış anlamayın benim niyetim sizin çalışmanıza sekte vurmak değil aman haaaaa haddime değil sadece pil mevzu bahis olunca sizden özenen insanlar olacaktır bunu istemem... )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler senayatilgan..Aslında dün yayınımda bu durumu belirtmem lazımdı. İşyerinde nete giremediğim için anca şimdi ilave yapabildim. Piller hakkındaki tehlikeli durumu arkadaşlarıma yayınımda tekrar hatırlattım..:))

      Sil
    2. Çok teşekkürler Özzden Bey ilginiz için ve uyarı yazınız çok güzel olmuş :) Harikasınız...

      Sil
  5. Evet Özden Bey her ne kadar da güzel de olsa,pilleri ellememenizi tavsiye ederim,gerçekten içindeki metaller sağlığa çok zararlı,lütfen kendinize dikkat edin,yüzünüzdeki o gülümsememenin eksilmemesi dileklerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Duyarlılığınız için teşekkürler, bu postumu silmiyorum ama gereken açıklamayı yayınıma ilave ettim :)

      Sil
  6. It really is a brilliant idea. This I have not figured out. Now I'm going to save these batteries. Thanks for the tip. Fantastic!
    Greetings from Lil in Sweden..

    YanıtlaSil
  7. I think i can use the top and the bottom.

    YanıtlaSil
  8. Ama ama siz ameliyata sokmuşsunuz bunları ve ben daha yeni attım 2 tane ben de gide 2 tane yeni alırım:)) ama çok güzel olmuş yaaa gözümü alamıyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim, ilave yazımı okuyun ondan sonra :)

      Sil
    2. Okudum Özden abiciğim, zaten yenisini henüz almadıydım:) ama denemekten de vazgeçtim ki ben bulanıp dururdum bu saye de iyi oldu:)

      Sil
  9. Wow, that was very creative! You're like McGayver! Will save those batteries as well then!

    YanıtlaSil
  10. Harikasınız, Maşallah...

    YanıtlaSil
  11. süper kıvrak bir zekaya sahipsiniz. muhteşem bir geri dönüşüm olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim, riskli dönüşüm tekrarı olmaz:))

      Sil
  12. Wowwwwwww, increíble , gracias por compartirlo :)

    YanıtlaSil
  13. süper başarılı ,selamlar.

    YanıtlaSil
  14. Harika bir fikir sizi yürekten tebrik ederim.Süpersiniz..

    YanıtlaSil
  15. Özden Merhaba,
    Kesinlikle harika! Bir öğeyi yeniden ne özgün ve yaratıcı bir yoludur. Çok iyi yapılır.
    Hugs,
    Giac

    YanıtlaSil
  16. Merci pour ce tuto très original!
    Hugs.
    Luce

    YanıtlaSil
  17. Geridönüşüm en sevdiğim uğraş, ama pillere hiç el atmadım atmam da... ama senin kullanımına bayıldım Özden kardeş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Banu kardeş piili görünce böyle bir düşünce girdi aklıma ve yapmadan duramadım :))
      Serisi kesinlikle gelmez zaten bukadar..:)

      Sil
  18. Harika görünüyor.
    Özden Bey , Sunay Akın'la iletişime geçtiniz mi acaba ?
    Eminim çalışmalarınız ilgisini çekecektir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Çiğdem hanım. İşin doğrusu aklımda var bir fırsatını bulduğum an birkaç eserimi alıp şahsen görüşmeye gitmeyi düşünüyorum:))

      Sil
  19. Greetings Ozden, Thank you for visiting my blog. It is so interesting to visit your blog and see how many things you have done in minis since 2010. It is a great hobby for people with creative imaginations.
    Regards Janine

    YanıtlaSil
  20. Süper fikir:) elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  21. hakkaten süper bir fikir ellerinize sağlık özden bey

    YanıtlaSil
  22. ben bu marifetli eli öperim be ustam...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim , saygılar benden efendim :))

      Sil
  23. Very creative modeling, Sir. Thanks for showing the pieces.

    YanıtlaSil
  24. Çok güzel, çok sevimli olmuşlar. Masanın üzerinde harika duruyorlar.

    YanıtlaSil
  25. çok başarılı tebrikler.. :)

    YanıtlaSil
  26. gözlerime inanamadım , ellerine ve o küçük detayları gören gözlerine sağlık abi :)

    YanıtlaSil
  27. Çok teşekkür ediyorum, sağolasınız :))

    YanıtlaSil
  28. Muy..muy interesante su blog.,.Ha sido un placer y enriquecedor visitarlo.
    Un saludo y ...gracias!

    YanıtlaSil